ایده‌هایی برای سفر ارزان
نوشته شده توسط : نیلوفر نصیری

ایده‌هایی برای سفر ارزان

بسیاری از ما خواب یک سفر دور دنیا را می‌بینیم! اینکه بتوانیم یک مدت طولانی کار و درس را رها کنیم و به دنبال تفریح در مکان‌هایی رویایی باشیم که همیشه در مستندها و گزارش‌های تصویری دیده‌ایم.اما واقعیت این است چیزی که به آن فکر می‌کنیم در ۹۹ درصد موارد امکان‌پذیر نیست. رهاکردن کار برای مدت طولانی، حجم کارهای شخصی عقب‌افتاده و احتمالاً هزینه‌های این سفرهای لوکس چیزی نیست که به راحتی از پس آن بر بیاییم.خوب با این اوصاف بهتر است این طرز فکر را فقط کمی تغییر دهیم و به این بیندیشیم که تعداد زیاد سفرها در طول روز در کل دنیا، ضرورتاً به شیوه‌ای که ما به آن فکر می‌کنیم انجام نمی‌شود. شیوه‌های زیادی برای مسافرت در کل دنیا وجود دارد که مردم تمام کشورها از آنها برای داشتن تعطیلات لذت بخش و مداوم، استفاده می‌کنند.اگر قرار است ما نیز این شیوه‌ها را به کار بگیریم باید از سد دو مانع همیشگی سفر یعنی، زمان و پول بگذریم. به همین دلیل در این مقاله ایده‌هایی را برای کاهش هزینه‌های سفر با شما در میان می‌گذاریم که کمی تصورات فانتزی درباره‌ی سفر را از ما دور خواهد کرد.

ایده‌هایی برای سفر ارزان

یک توریست محلی باشید
چند وقت یک بار مانند یک توریست در شهر خود گردش می‌کنید؟ تقریبا هیچ وقت، درست است؟ شهر محل تولدتان را چقدر می‌شناسید؟ احتمالاً تا به حال بارها از کنار مکان‌های دیدنی از تاریخی‌ها گرفته تا پارک‌ها گذشته‌اید اما هیچ وقت نگاه گردشگرانه به آنها نداشته‌اید. بعضی از جاذبه‌هایی که شما تا به حال یک بار هم به سراغ آن نرفته‌اید در طول سال هزاران بازدید کننده دارد.

ایده‌هایی برای سفر ارزان

از همین فردا سفر خود را آغاز کنید البته نه طوری که مثل همیشه به آن نگاه می‌کنید و در نهایت هم آن را عمل نمی‌کنید. یک هتل در شهر محل تولد خود رزرو کنید و یا در یک تور یک روزه‌ی شهرگردی ثبت نام کنید، این کارها شما را مجبور خواهد کرد که سفر محلی خود را جدی بگیرید.  به این فکر نکنید که مساحت شهرتان چقدر است و یا چقدر سابقه تاریخی دارد، مطمئن باشید که مکان‌های کشف نشده‌ی زیادی برای‌تان وجود دارد.


منطقه‌یی سفر کنید

ایده‌هایی برای سفر ارزان

سفر همیشه مقصدهای دور و عجیب و غریب نیست. تعداد کمی از مردم برای سفر کردن به مناطقی که در تلویزیون و یا مستندهای طبیعت و حیات وحش می‌بینید، آمادگی دارند؛ مناطقی که دور از دسترس‌اند و رسیدن به آنها زمان زیادی می‌خواهد. اما به احتمال زیاد در مناطق اطراف محل زندگی شما نیز مناظر بی همتا و یا جاذبه‌های توریستی زیادی وجود دارد که تا کنون آنها را ندیده‌اید.
برای این کار یک محدودیت زمانی مشخص کنید، به عنوان مثال اینکه با چهار ساعت رانندگی به چه شهرها یا مکان‌هایی خواهید رسید. با این الگو انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار خواهد داشت، انتخاب‌هایی که لازم نیست برای انجام آنها میلیون‌ها تومان پول خرج کنید و یا عرض اقیانوس را بپیمایید!


کمپینگ را فراموش نکنید

ایده‌هایی برای سفر ارزان

زندگی در کمپ بسیار هیجان‌انگیز است. اگر تا کنون این شرایط را تجربه نکرده‌اید، یک بار آن را امتحان کنید. نظر بسیاری از گردشگران طبیعت این است که کمپینگ بهترین راه برای طبیعت‌گردی است. اما در سفر به شهرها اواضع کمی متفاوت است.

اگر می‌خواهید در شهر کمپ ایجاد کنید تنها راه آن برپا کردن چادرها در مکان‌هایی است که شهرداری‌ها آن را مجاز اعلام کرده‌اند؛ مکان‌هایی که باید برای اتراق کردن در آنها مبلغ کمی نیز بپردازید.
یک تور لحظه آخری رزرو کنید

ایده‌هایی برای سفر ارزان


آژانس‌های مسافرتی همیشه نمی‌توانند ظرفیت تورهای خود را برای سفرهای مختلف پر کنند، به همین دلیل در بسیاری از موارد برای برابر کردن هزینه‌ها و درآمدها، بلیت‌های خود را حتی با ۷۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسانند.

در شرایطی می‌توانید از این امکان استفاده کنید که بتوانید امور شغلی خود را برای یک ترک چندروزه، تنها در چند ساعت هماهنگ کنید. البته راه حل دوم شما این است که مقصد را انتخاب نکنید، بلکه زمان سفر را انتخاب کنید و چند روز مانده به زمان مورد نظر، به دنبال یک بلیت تخفیف‌خورده باشید.


زاویه‌ی نگاه‌تان را تغییر دهید

ایده‌هایی برای سفر ارزان


شاید لازم است کمی دید خود را نسبت به سفر و مقصد آن تغییر دهید. شهرهایی که دوست دارید به آنها سفر کنید را فهرست کنید. فکر می‌کنید میان سفر به شهری مانند پاریس ارزان‌تر است یا بوداپست؟ چرا به جای فصل بهار یا تابستان، زمستان را برای رفتن به شمال انتخاب نمی‌کنید؟ این کارها با چنین نگاهی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما تا اندازه‌ی زیادی هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. سفر به مناطق مشهورتر آن هم در فصل‌های پر رفت و آمد معمولا کمی گران‌تر از حد معمول خواهد بود.


در خانه‌های محلی ساکن شوید

ایده‌هایی برای سفر ارزان
تعداد زیادی از مردم محلی خانه‌های خود را برای سکونت در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. شما با انتخاب این خانه‌ها به عنوان محل اسکان می‌توانید هم با غذاها، شیوه‌ی زندگی و به طور کلی فرهنگ مردم منطقه آشنا شوید و در عین حال هزینه‌های تان را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

ایده‌هایی برای سفر ارزان
نکته‌ی مثبت دیگر این شیوه این است که تا اندازه‌ی زیادی به اقتصاد محلی کمک خواهید کرد. بسیاری از مردم سراسر جهان نیز برای آنکه لذت بیشتری از سفر خود ببرند، با مردم محلی بیشتر آشنا شوند و یا تعداد سفرهای‌شان در طول سال را افزایش دهند، از همین شیوه استفاده می‌کنند.

 




:: موضوعات مرتبط: گردشگری ارزان , ,
:: برچسب‌ها: سفر ارزان , گردشگری ارزان , تور از اصفهان , تور ارزان قیمت , طبیعت گردی , تور شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 672
|
امتیاز مطلب : 327
|
تعداد امتیازدهندگان : 113
|
مجموع امتیاز : 113
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: